Donnerstag, 5. November 2009

tijdplan

Scriptie begeleider: Joanne Dijkman Onze eerste afspraak: 3 nov., ...
Scriptie onderwerp: Surrealismus in der Fotografie
Salvador Dali was de kunstenaar, die mij voor een kunstopleiding heeft geïnspireerd.
Bij mijn eerste bezoek in de Salvador museum in Barcelona, was ik diep verontwaardigd over zijn kunst, de surrealisme. De surrealisme heeft mijn interesse gewekt, meer over de kunst te ervaren. Deze kunstenaar heeft mij niet alleen de deur naar de kunst geopend, maar hij is ook mijn vaste helper bij mijn ideen in de studie.
Bij mijn scriptie wil ik graag onderzoeken, hoe dat met de surrealisme in de fotografie is.
Ik ben op zoek naar goede Fotografen, die zijn werk “ surrealische Fotografie” noemen.
Maar volgens mij heeft hun werk minder iets te maken met de grondidee van de surrealisme. Dat wil ik graag in mijn scriptie onderzoeken.


Eindexamen: graag wil ik me bezig houden met photographic communication design.
De beelden voor mijn eindexam wil ik graag zelf bedenken, creeren en zelf ensceneren.
Voor inspiratie schrijf ik mijn scriptie over surrealisme en ook Salvador Dali.
Ik denk erover na, de “tien geboden in modern Life” misschien als examsthema te maken. ?
Als voorbereiding, ga ik eerst tekeningen maken, en deze met Roland bespreken en analyseren.

Project Kasachstan: ik was twee weken in Kasachstan en heb prachtig beeldmaterial gemaakt, over het leven in een ander wereld. Vreemd voor ons maar daardoor ook heel indrukwekend is die voor ons onbekend wereld van Kasachstan.
Bij de keuze en analyse van mijn beelden helpt mij Wouter en Miep.
Tentoonstelling over Kasachstan: Wouter
Fotoboek over Kasachstan: Miep

Project in progress: bij deze project analyseer ik het onderwerp: twee werelden in een beeld. Waar is de grens? Wat scheidt ons van elkaar? “Exreem WORLD” rijk- arm...


4/1 Er zijn nog meerdere dinge, die ik in deze half jaar nog mag verrichten en ook graag zou uitproberen om voor mijn eindexamen , maar ook mijn verdere toekomst goed voorzien zijn met “capaciteit” & “kwaliteit”.



Typo, beeld & tekst Johan, Ina, Roland
Beeld & interpretatie Wouter, Jellichje
Cover,affiches Arjan, Frank
Studio-fotografie (mode,eleganz,avantgarde) Arjan, Miep
Dokum. fotografie Arjan, Wouter, Miep, Ahmet
Eigen portfolio (flash) Bas
Projekt: project in progress Hein Jan
Eigen tetoonstelling Wouter, Hein Jan, Jellichje
Eigen fotoboek over Kasachstan Miep
Tekeningen: Roland
Begeleidend docenten voor de exam Wouter, Arjan, Hein Jan, Miep




Eigen portfolio: begin februari, (wij kregen iedere twee weken van Bas een opdracht, die ons bij een goede portfolio helpt)
Expositie van Kasachstan: begin januari
Boek over Kasachstan: begin januari
Tekeningen, voorbereiding voor de eindexamen: iedere week een gebod.
Cover & Affiche: 1 in twee weken
Project in progress: begin december expositie
1. Scriptie: Oriëntatie fase: een oriëntatie op de doelen die je stelt. Keuze van een onderwerp.
2. Informatiefase: Verzamelen van informatie, globaal uitdiepen van het onderwerp , opzoeken van literatuurbronnen.
3. Vraagstellingsfase: Formuleren van een vraagstelling, opstellen van een voorlopige inhoudsopgave en het maken van een werkplan.
4. Onderzoeksfase: Onderzoeksfase; literatuurstudie
WERKSCHOUW: en naar de werkschouw
5. : Het schrijven van de eerste ruwe versie
6. Herschrijffase: herschrijven en herordenen van de eerste conceptversie.
7. Afwerkingsfase: Schrijven van conclusies, inleiding,voorwoord. Definitieve formulering en lay-out.

Echte tijdschema opteschrijven is nu natuurlijk heel moeilijk, omdat ik nu ook niet precies weet, wanneer de dozenten er zijn.
Maar ik heb wel bij iedere onderwerp genoeg begeleidend dozenten, om regelmatig advies en help te krijgen, alsook ideen en werk te bespreken! Ik gebruik steeds iedere kans en meeting met de dozenten voor mijn werk! Aan all mijn projects werk ik tegelijk.
Mijn blog is steeds actueel.

Keine Kommentare: